Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében.

9 ok, hogy rendszeresen fogyassz zabpelyhet!

Diéta Oázis
2020. 11. 05. 12:20:06
9 ok, hogy rendszeresen fogyassz zabpelyhet!

Mondhatni egy csodagabona a zabpehely, hiszen számos módon felhasználható: készíthető belőle zabkása, zabpelyhes süti, túrógombóc zabpehellyel, és még a zabos palacsinta is klassz választás! Alapvetően egy gluténmentes alapanyag, mely széles felhasználási köre mellett, még tápanyagokban is kedvező! S ha ez még mind nem elég ahhoz, hogy mindig legyen belőle a konyhaszekrényedben, akkor most mutatok Neked még 9 okot arra, hogy megbizonyosodj, előnyödre válik a rendszeres fogyasztása!

Ha inkább meghallgatnád ⏩ kattints ide!

 

 1. Kiváló szénhidrát és rostforrás a zab!

Lassan felszívódó szénhidrátként inzulinrezisztensek és cukorbetegek is beilleszthetik étrendjükbe -egyéni érzékenységet azért mindenképpen figyelembe kell venni-. Rosttartalma kiemelkedő, elmondható, hogy átlagosan 100 gramm zabpehely 10 gramm rostot tartalmaz.Egy felnőtt embernek a mai ajánlások szerint 30 gramm rostot kellene magához venni táplálkozása során. * 

Kép forrása: pexel.com /  Daria Shevtsova

2. Ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag alapanyag

  • B1 vitaminban bővelkedik (NRV% = 69,4%) ⇒ vízben oldódó vitamin, tiaminként is ismerhetjük, leginkább a szénhidrát-anyagcserében működik közre, de az egészséges szív-, és idegműködésért is felelős.
  • Cinket tartalmaz (NRV% = 39,7%)  ⇒ legfőbb szerepe a vércukorszint szabályozásában történik
  • Foszfor (NRV% = 74,7%)  ⇒ a csontok egészséges fejlődéséhez is kell, valamint a megfelelő idegrendszeri működéshez
  • Magnézium (NRV% = 47,2%)  ⇒ az idegrendszer-, izmok-, a szív-, és érrendszer megfelelő működésének biztosításában játszik szerepet
  • Mangán (NRV% = 246%)  ⇒ a helyes szénhidrát-, és zsír-anyagcseréről gondoskodik
  • Réz (NRV% = 62,6%)  ⇒ aktívan részt vesz a vérképzésben és a központi idegrendszer működésében 

Elképesztő, igaz?

3. Gazdag antioxidánsokban

Többek között a NIH oldalán* számoltak be arról, hogy a zab nemcsak a béta-glükán tartalma miatt van jótékony hatással a szív-és érrendszerre, hanem több mint 20 egyedi polifenolt, avenantramidot tartalmaz, ezek erős antioxidáns hatást mutattak ki.Ezáltal erős gyulladáscsökkentő hatása is ismertté vált!

4. LDL -rossz koleszterin- kontra zabpehely

A rendszeres zab fogyasztása a béta-glükánnak köszönhetően csökkenti az LDL, azaz a rossz koleszterinszintet! Ha magas az LDL koleszterinszintünk, akkor az hozzájárul a szív-, és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatához! *

 Engin Akyurt, forrás_pexel.com

5. Teltségérzetet ad

A zabpehely fogyasztása után érdemes bő folyadékbevitelről is gondoskodni, hiszen így még a gyomorban is képes térfogata növekedni, ez telítettségérzetet biztosít.

6. Kívül-belül jó a bőrnek

Már 1945-ben elérhetővé vált az úgynevezett kolloid zabpehely, melyet a zab finomra őrlésével és annak forralásával állítottak elő. Az FDA  2003-ban hagyta jóvá a kolloid zabpelyhet bőrvédő anyagként. *

7. A jó emésztésért

A magas rosttartalom jótékony hatással van az emésztőrendszerre, rendszeres fogyasztása hatékonyan támogatja a székrekedés elleni küzdelmet. 

 James Frid - pexel.com

8. Alapvetően gluténmentes

Alapvetően gluténmentes a zabpehely, azonban mindig meg kell nézni a gyártó által, csomagoláson közzétett információkat erre vonatkozóan!

9. Olcsó

Nem is kérdés, hogy a zabpehely nem a drága árkategóriába sorolható alapanyag. Manapság már a gluténmentes zabpelyhek is egyre kedvezőbb áron vásárolhatóak meg. 

Ha elértél ideáig, akkor már egészen biztos, hogy Te is úgy gondolod a zabpehelynek helye van a konyhádban! 

Ezért összegyűjtöttem Neked egy oldalra a zabpehely kínálatunkat ⇒ amit ide kattintva érhetsz el!

 

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: zab
Az oldal tetejére